Så här ser jag på saken .

Många kritiserar Lagerbäck , Speciellt min kära vän Patrick .. Men jag ska inte försvara Lasse , men jag vill ändå påstå att jag förstår han .

För varför i hela helvete ska man ta en en ny spelare i en premiär .. En spelare som knappt spelat landslaget .. det kan förstöra hela hans karriär om han gör bort sig i matchminut 5 . Jag syftar så klart på Fredrik Stoor .
Han kommer få chansen .. han kommer vara med i Vm 2010 Em 2012 och Vm 2014 . Nicklas var med i Vm-94 . Ne men nästan i alla fall .. Han har rutin, tålamod, fantasi och Erfarenhet av stora mästerskap . Har går inte bort sig . och om han mot all förmodan gör det . så gräver han inte ner sig ändå ..

Alex

Sen har vi Mittbackarna : Petter Hansson och Olof mellberg . och jag vill inte ens kommentera där . för Sverige har ingen konkurans på dessa platser ..

Vänsterbackplatsen så sitter Micke Nilsson Relativt säker ..


Mittfältet kan kanske kritiseras lite ..

Tex. Vad fan gör åldringen Ljungberg på plan ? Jo för han har rutin . kan göra saker själv . Blir inte nervös.. och framför allt . han är lagkapten .

Daniel "sidled" Andersson : Han som inte slagit en sidledspassning på flera år "Skratt" . Nej skämt och sido .. jag tror aldrig jag sett han spela så mycket framåt .. och så bra . mästerlig match . och han lär ju få starta på plan även mot spanien . Med tanke på att han är en Defensiv spelare så är enda tanken till att han är på plan i en offensiv roll den att Lagerbäck ville hålla i boll lite mera . och det lyckades vi ju med .

Anders Svensson i stället för Tobias Linderoth ? :. Kan ni förstå det ? . Det kan jag .
Vad fan ska Linderoth göra i ett mästerskap om karln inte spelat mer än max 90 sen Januari . Ne då är de väl bättre med AS som inte missat en match sen han kom till Elfsborg 2005 . Stjärna där . Kanske inte så svårt

Chippen i stället för Sebastian Larsson : Samma som tidigare .. man gör inte mästerskaps debut från start .
sen är det väl dags för chippen att få bli stor i landslaget oxå . .synd bara att de sket sig när han fick chansen . vi lider med dig christian .

Varför inte Källström fick komma in var väl för att han inte behövdes. Ni ska nog se att han finns med mot Spanien . och då kommer han vilja ha revanch .. och skjuta mycket (Över) .

Henke och Zlatan på topp behöver väl inte kommenteras .. Tycker lite synd om Allbäck bara som verkar vara 5:e forward . Alltså 5 % chans att få spela .


Lagerbäcks taktik .. Ja men varför ska vi stressa .. när Grekerna gör bort sig själva ? ..Sverige kan bättre . Grekland kan definitivt bättre .. men Sverige med den första försvarsmuren : Ibra,Larsson och Andersson stängde ytorna direkt . och då får man passa hem igen ..

Sverige gjorde Grekland dåliga .

Nu krossar vi Spanien .. Heja Sverige ..

ps. Bara 4 Dagar kvar nu ..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback